Playerunknown's Battlegrounds


Playerunknown's Battlegrounds (PUBG) to wieloosobowa gra bitewna online z gatunku Battle Royale, opracowana i opublikowana przez PUBG Corporation, filię południowokoreańskiej firmy produkującej gry wideo Bluehole.

Gra została wydana po raz pierwszy w systemie Microsoft Windows za pośrednictwem wersji beta w marcu 2017 r. z pełnym wydaniem 20 grudnia 2017 r. W tym samym miesiącu gra została wydana przez Microsoft Studios na konsolę Xbox One, oficjalnie wydany we wrześniu 2018 roku. W tym samym roku wydano dwie różne wersje mobilne, oparte na tej grze na Androida i iOS. Gra jest jedną z najlepiej sprzedających się gier wszechczasów - ponad 50 milionów sprzedanych na wszystkich platformach do czerwca 2018 roku. Dodatkowo wersja na Windows posiada najwyższą liczbę graczy.


Playerunknown's Battlegrounds otrzymał pozytywne recenzje krytyków zarówno w okresie wczesnego dostępu, jak i po oficjalnej premierze, która stwierdziła, że ​​dopóki gra nadal nie jest w pełni skończona i ma pewne wady techniczne, Playerunknown's Battlegrounds zaprezentował nowe rodzaje rozgrywki. Gra otrzymała kilka nominacji do Gier Roku wśród innych wyróżnień i jest uważana przez Greene za definiującą grę z gatunku Battle Royale. Kilka innych gier wideo, po sukcesach Battlegrounds, dodało tryby walki w battle royale, oraz pojawiły się także klony, głównie z Chin. Firma PUBG Corporation przeprowadziła kilka małych turniejów i wprowadziła narzędzia do gry, aby pomóc w nadawaniu gry widzom, ponieważ chcą, aby stała się popularnym esportem.

Playerunknown's Battlegrounds to gra akcji PVP, w której stu graczy walczy w trybie battle royale, typ wielkoskalowego deathmatcha, w którym każdy walczy o przetrwanie. Gracze mogą wziąć udział w rozgrywce pojedynczo lub w małym zespole złożonym z maksymalnie czterech osób. W obu przypadkach ostatnia osoba lub drużyna pozostała przy życiu wygrywa mecz.

Każdy mecz rozpoczyna się od graczy skaczących ze spadochronem z samolotu na mapę o wymiarach około 8 na 8 kilometrów. Tor lotu samolotu na mapie zmienia się z każdą rundą, co wymaga od graczy szybkiego określenia najlepszego miejsca na mapie. Po wylądowaniu gracze mogą przeszukiwać budynki, miasta i inne miejsca, aby znaleźć broń, pojazdy, zbroje i inny sprzęt. Przedmioty te są rozprowadzane po mapie na początku meczu, przy czym niektóre strefy wysokiego ryzyka zazwyczaj mają lepszy sprzęt. Zabici przeciwnicy mogą zostać przeszukani w celu zdobycia ich sprzętu. Gracze mogą wybrać grę z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby, z których każda ma swoje wady i zalety w walce, chociaż ustawienia specyficzne dla serwera mogą być użyte, aby zmusić wszystkich graczy do jednej perspektywy, aby wyeliminować pewne zalety.

Co kilka minut obszar gry na mapie zaczyna kurczyć się w kierunku losowej lokacji, a każdy gracz będącym poza bezpiecznym obszarem, otrzymuje stopniowe obrażenia i ostatecznie zostaje wyeliminowany, jeśli nie powróci do strefy bezpieczeństwa w odpowiednim czasie. Powoduje to bardziej ograniczoną grę, co z kolei zwiększa szanse na spotkanie przeciwnika. W trakcie meczu losowe regiony mapy są podświetlone na czerwono i bombardowane, stwarzając zagrożenie dla graczy, którzy pozostają w tym obszarze. W obu przypadkach gracze są ostrzegani kilka minut przed tymi zdarzeniami, dając im czas na przeniesienie się w bezpieczne miejsce. Losowo samolot przelatuje nad różnymi częściami mapy i upuszcza pakunek, zawierający przedmioty, które są zazwyczaj niedostępne podczas normalnej rozgrywki. Średnio pełna runda trwa nie więcej niż 30 minut.

Po zakończeniu każdego meczu, gracze otrzymują punkty na podstawie tego, jak długo przetrwali, ilu innych graczy zabili i ile obrażeń zadali innym graczom. Punkty służą do zakupu skrzyń zawierających przedmioty kosmetyczne do personalizacji postaci lub broni.


Oficjalny zwiastun Playerunknown's Battlegrounds



Brak komentarzy. Dodaj swój komentarz.

Prześlij komentarz